Amahoro.nl

Artikelen en Persberichten

Hoog ziekteverzuim op kantoor?

Klagen veel medewerkers van u over stress, vermoeidheid, geïrriteerde luchtwegen, niezen/hoesten, hoofdpijn of een onfrisse lucht? Nader onderzoek naar de luchtvochtigheid van uw bedrijf is dan van belang. Op kantoren brengen werknemers vele uren door en daarom is het van belang dat deze omgeving gezond is. Bovendien moet men gestimuleerd worden om te werken. Een slecht binnenklimaat op kantoren zorgt dat de prestatiedrang bij de werknemers afneemt en dit is wel het laatste wat u als ondernemer wilt. Om ervoor te zorgen dat uw werknemers productief kunnen zijn en goed kunnen werken is een klimaatonderzoek een goede oplossing. Tijdens zo’n onderzoek wordt tijdens de metingen en inspectie de problemen in kaart gebracht. Hierdoor krijgt u een duidelijk beeld van het binnenklimaat op uw kantoor. Op basis hiervan wordt een goede oplossing bedacht waardoor u er zeker van kunt zijn dat uw werknemers op een gezond e plek werken.

Tijdens zo’n klimaatonderzoek wordt er het volgende gedaan:

–          Een goede inventarisatie van de klachten op basis van de adviezen

–          Beoordeling van de werkplekken

–          Metingen naar de temperatuur, luchtsnelheden, relatieve luchtvochtigheid en CO2

–          Metingen naar het verlichtingsniveau

–          Metingen naar biologische agentia

–          Metingen naar hinderlijk geluid

–          Een protocol hittebelasting of koude belasting opstellen, namelijk waar u aan moet denken

Slechte binnenklimaat

Een slecht binnenklimaat op kantoren kan ervoor zorgen dat het ziekteverzuim op uw kantoor erg hoog is. Dit is wel het laatste wat u wilt en u wilt dit natuurlijk voorkomen. Is het ziekteverzuim op uw kantoor erg hoog? Wellicht dat een klimaatonderzoek kan aantonen waarom.

Comments are closed.