Amahoro.nl

Artikelen en Persberichten

Hoeveel vraagt een influencer?

Er zijn honderden manieren om aandacht te trekken voor je bedrijf, je website, een product of een dienst. Velen denken nog steeds aan traditionele wijzen om te adverteren, maar de laatste jaren zijn er veel nieuwe manieren bijgekomen om publiciteit te genereren.

Er zijn veel verschillende moderne strategieën die je toe kunt passen met lage kosten voor een succesvolle website.

Zo heeft tegenwoordig de meerderheid van de mensen meer vertrouwen in de inhoud die tentoon wordt gespreid door bepaalde personen op sociale netwerken dan in traditionele advertenties.

De laatste tijd schakelen veel mensen een influencer in. Velen wagen de gok om een influencer te vragen een product te promoten, wat bijna altijd wel positieve resultaten oplevert. Deze methode is tientallen keren effectiever dan het plaatsen van traditionele reclames, advertenties, banners etc. wat vaak maar een beperkt aantal bezoekers genereert.

Dit is een erg efficiënte strategie voor digitale marketing. Volgers van influencers hechten veel waarde aan hun oordeel en vinden de influencers geloofwaardig.

Mensen raken al snel geïnteresseerd in het product dat aangekondigd wordt door de persoon waar zij graag naar kijken. Dit maakt deze marketingmethode een interessant alternatief voor velen om reclame te maken en positieve aandacht naar zich toe te trekken.

 

Waarom heb je een influencer nodig?

Er zijn veel verschillende redenen waarom je een influencer nodig hebt. Het is bewezen dat personen op de meest populaire sociale netwerken de meeste invloed hebben, denk aan Instagram, YouTube, verschillende blogs, etc.

Veel meer bedrijven zijn steeds meer overtuigd van het feit dat een influencer inschakelen cruciaal is om meer publiek te bereiken. Zij proberen samen te werken met influencers om hun positionering te verbeteren en hun producten te promoten. Niets is effectiever, want fans zien influencers als een bron van vertrouwen.

Dit zijn redenen waarom je ervoor moet kiezen om een influencer in te schakelen als marketingstrategie:

  • Het brengt een grotere geloofwaardigheid en vertrouwen in de ogen van het publiek.
  • Het geeft een grotere kans om potentiële consumenten te beïnvloeden.
  • Wat een influencer probeert over te brengen heeft een grote invloed op zijn volgers en zij zullen precies weten waar zij voor moeten gaan als ze aankopen doen.
  • Het zorgt voor een grotere loyaliteit van kopers.
  • Het geeft grotere zichtbaarheid en bekendheid van je merk, diensten of producten.
  • Het verbetert je reputatie dankzij de grote reputatie van de influencer.
  • Je bereikt een grote doelgroep.

 

Hoeveel kost een influencer?

Zoals je je kunt voorstellen, vragen niet alle influencer hetzelfde voor het maken van publiciteit; vrij logisch.

Waar we uiteindelijk het meest rekening mee moeten houden is dat hoe groter het aantal volgers een influencer heeft, hoe meer hij/zij zal vragen. Dit kan variëren van € 500 tot € 5.000 of zelfs een paar ton. Dus wat we moeten bekijken is het aantal volgers, views en abonnees. Wees er zeker van de influencer eerlijk met je is.

Houd er ook rekening mee dat de influencer die je wil inhuren te maken heeft met de branche van jouw merk. Hoe meer de influencer te maken heeft met jouw sector, hoe sneller je geïnteresseerde mensen bereikt.

Buiten de verschillen in views, volgers, subscribers, etc., kunnen prijzen ook variëren per sector. Zo kan het bij volgers van een bepaalde sector gevoeliger liggen om te maken te krijgen met verschillende publiciteit dan bij andere.

Dit is een factor waarom ondanks de populariteit van de influencer, de prijzen kunnen verschillen. Een sector als mode is bijvoorbeeld duurder dan die in de game richting.

De prijzen hangen ook af van het soort reclame: ben je op zoek naar een eenmalige reclame of naar iemand die elke week reclame voor je maakt? Bij een langdurige publiciteit word je al snel beschouwd als een sponsor.

Als laatst moet je er ook rekening mee houden dat sommige platforms veel meer populariteit op doen en in een gevarieerd tempo. Bepaalde profielen op sociale netwerken als Instagram hebben een veel sneller stijgende populariteitsrating dan bepaalde blogs. Deze factor heeft ook invloed op de prijzen van een influencer.

Op zoek naar hulp of meer tips? Neem een kijkje op decisiontree.nl.

Comments are closed.